"הגלולה" בפייסבוק:

יום חמישי, 24 ביולי 2014

מומחים באסונות

בזמן שכל אמצעי התקשורת מתעסקים ב"צוק איתן" ועיתונים שלמים לא מקדישים ולו אייטם אחד לדברים אחרים, בחרתי להתעסק כאן דווקא בנושא אחר לגמרי שמסעיר את העולם בימים האחרונים.

בשבוע שעבר התרסק מטוס מלזי במזרח אוקראינה, ככל הנראה עקב הפלה על ידי טיל קרקע אוויר (טק"א) ו-298 נוסעים נספו.

כששמעתי על התקרית היא הזכירה לי מיד שתי תקריות נוספות: האחת קרובה יותר ומוכרת, פרשת המטוס המלזי הנעלם שסערה בסוף מרץ ובתחילת אפריל. השניה יותר רחוקה ומוכרת פחות בה נזכרתי בגלל הקרבה הגאוגרפית ואופי האירוע – הפלת טיסה 1812 של סיביריה איירליינס שהמריאה מנתב"ג לנובוסיבירסק על ידי טיל SA-5 באוקטובר 2001.

על המטוס המלזי לא ארחיב, רבות דובר על כל אספקט בפרשה, חוץ ממה שבאמת חשוב – קיבלנו מספר דיווחים רשמיים סותרים שהקשר ביניהם לבין ההיגיון מקרי בהחלט ובסופו של דבר מדובר באחת הפרשיות הביזאריות ביותר שקיבלה סיקור כלל עולמי נרחב מאד.

יש הרבה ספקולציות לגבי גורלה של טיסה MH370, חלקן טוענות לקונספירציות יזומות (צבא ארה"ב חטף את המטוס והוא נמצא בבסיס אמריקני באזור) וחלקן מדברות על תופעות טבע שגרמו להיעלמות (שדות אלקטרומגנטיים וחורים שחורים). ביזאריים ככל שהסברים אלו ישמעו לכם, אין ספק שההסברים הרשמיים לא מספקים, מה גם שבסופו של דבר הם לא הובילו לתוצאות אמיתיות והטיסה לא נמצאה, אך אחרי בערך חודש של סיקור אינטנסיבי גם היא נשכחה ונכנסה לדפי ההיסטוריה.

המקרה השני דומה מאד למקרה מהשבוע שעבר – בהתחלה לא היה ברור כיצד התרסקה טיסה 1812 וצבא אוקראינה הכחיש מעורבות אך הגירסה הרשמית טעונת שמדובר בטיל תועה שמקורו בתרגיל אוקראיני שנערך באזור. צבא אוקראינה מעולם לא הודה בצורה מלאה במעורבותו והסכים להעניק פיצויים למשפחות כ"אקט הומינטרי".

גם במקרה הנוכחי תחילה נסיבות ההפלה לא היו ברורות וכעת ההסבר הרשמי מדבר על טעות של הבדלנים האוקראינים שמנסים להתנער מאחריות על ההפלה (כאשר באזור הופלו מספר מטוסים אוקראינים אחרים). המקרה הנוכחי הוא ההפלה הראשונה של מטוס אזרחי ע"י טק"א מאז אותה תקרית שמצוינת לעיל ב-2001.
כששמעתי על ההתרסקות מיד קפץ לי גם הגורם המשותף לשני המקרים הישנים יותר, גורם שמתברר שקיים גם במקרה השלישי והמעודכן יותר, ומהווה מקור לתאוריות רבות נוספות – המומחים.

ב-1812 היו על המטוס 5 מומחים ישראליים בקנה מידה עולמי ללוחמה ביולוגית שלפי הדיווח עסקו בפיתוח נוגדנים לנשקים ביולוגים שונים. במקביל לאירועים מתו 5 מדענים נוספים העוסקים בתחום בנסיבות מסתוריות ושירותי הביון העלו חשדות שכלל מקרי המוות קשורים אחד בשני.

ב-MH370 היו 20 מהנדסים בכירים בחברה לייצור שבבים אלקטרוניים למערכות, ביניהן מערכות הגנה. החברה נקנתה ב-17.6 מיליארד על ידי קבוצת תאגידים, ביניהם התאגיד הידוע לשמצה "קרלייל גרופ", המקיים קשרים ענפים עם ממשלת ארה"ב (אדוארד סנודן עבד בחברה בה התאגיד הוא מחזיק המניות העיקרי שהיוותה חזית של ה-NSA ועסקה בריגול אלקטרוני).

לאחר ששמעתי על התקרית באוקראינה הדמיון לשתי התקריות האחרות מיד גרם לי להתחיל לחשוד שאולי גם כאן נגלה שאלמנט המומחים קיים ולצערי לא התבדיתי. תחילה הדיווחים דיברו על 100 מומחים בעל שם עולמי לאיידס שהיו בדרכם לוועידה במלבורן, אך בהמשך המספר ירד ל-6 מומחים בולטים מאד בתחום החיסונים, כאשר שוב מספרים לנו שייתכן והתרופה לאיידס היתה על המטוס.

מדובר בשלושה מקרים מסתוריים שונים בהם מטוסים הופלו שלא לצורך או נעלמו מהרדאר, הנסיבות במקרים שונות אך קיים גורם משותף מובהק בשלושת המקרים והוא המומחים שהיו על המטוס, אנשים שעסקו בנושאים סודיים מאד שייתכן ויכלו לשנות את פני העולם, ואין ספק שלכל מוות של אנשים בסדר גודל כזה צריך לתת את הדעת ולמצות את חקירת המקרה באמצעות גורמים אובייקטיביים (מה שכמובן לא יקרה).

אתר ההתרסקות באוקראינה בשבוע שעבר


2 תגובות:

  1. צודק צודק וצודק, אבל אוקראינה עדיין לא לקחה אחריות על 2001 ושנית יותר חשוב, מי שהפיל את המטוס הפעם היה האוליגרך שבבעלותו כמה חברות תעופה לאומיות אוקראינייות וביניהם גם השדה תעופה של דנפרופטרובסק האוקראיני היהודי קולומויסקי, עובדה מצערת אבל עובדה. אם נסתקל על המפה האוליגרכית של מזרח אירופה נמצא הרבה מאוד חברה דומים משטפי פעולה עם ממשלת הצללים מארה"ב.

    השבמחק
    תשובות
    1. את הנקודה הראשונה תיקנתי ואתה צודק, לגבי קולומויסקי - אשמח להבין מאיפה הסקת את המסקנה, לשמוע עוד ולקבל מקורות.

      מחק